Savādāka smarža – Puredistance

Kas var būt interesantāks par iespēju noskatīties, kā tevis pašas izdomātās robežas atkāpjas? Man ar šo parādību nākas sastapties visai bieži, jo esmu izcila meistare robežu iezīmēšanā. Tā pirms nez cik gadiem – laikam jau tad, kad tika nopirkts pēdējais selektīvo plauktu aromāts un LV paradijās Serge Lutens, es nolēmu ka puķes (vai vismaz tās aromātu kompozīcijas, kas būvētas balstoties uz izteiktām ziedu notīm) nav priekš mana deguna. Viss izmēģinātais likās vai nu pārāk ”rozā” vai pārāk neitrāls. Es mierīgi gāju garām aromātiem, kuros nojautu floristisku piesitienu (uzsvars uz “nojautu”, bet var tak arī nenojaust!).

”Jungam ir jēdziens sinhronitāte – kad diviem cilvēkiem, kuri nav pazīstami un dzīvo dažādās vietās, ir vienādas idejas, viņu domas plūst vienā virzienā, viņu enerģija ir uz viena viļņa. Es domāju, mēs ar Anniju (Annie Buzantian)  patiesībā esam ļoti tuvi viens otram. Tā radās mans pirmais aromāts, Puredistance I. ”

Screen Shot 2014-09-02 at 17.51.32

Puredistance – tīrība un telpa, koncepcija, kas iedvesmoja Jenu (Jan Ewoud Vos) radīt uzņēmumu, kas nodarbojas ar ekskluzīvu aromātu radīšanu. Ienākot smaržu biznesā bez jebkādiem kontaktiem un, pats nebūdams parfimērs,  Jens spēja aiznest savu domu un savu vīziju līdz mūsdienu spilgtākajiem ”deguniem”. Šobrīd Puredistance kontā ir 5 aromāti: Puredistance I, Puredistance Antonia, Puredistance M, Puredistance Opardu, Puredistance Black.

Screen Shot 2014-09-02 at 13.33.06

 

Screen Shot 2014-09-02 at 13.33.27

Kā jau var noprast – pirmais aromāts bija Puredistance I, kuru veidojusi parfimēre Annie Buzantian. Oficiālajā informācijā šīs aromāts tiek raksturots, kā elegance vistīrākajā formā. Aromāts tika radīts jau vairākus gadus pirms Puredistance idejas īstenošanas, jo Annija to radīja pati sev. Tomēr pēc iepazīšanās ar Jena koncepciju, Annija šo privāto šedevru nodeva viņa rokās, jo te viņu idejas saplūda.  Puredistance I nav vienīgais ”mistiskais” Annijas darbs, kas apsteidza laiku, arī  Puredistance Antonia gadījumā aromāts tika izveidots jau pirms tas tika radīts Jena domās, un tāpat kā Puredistance I, tas bija trāpījums desmitniekā. Abi šie aromāti pieder ziedu/augļu aromātu saimei, tie ir samēra viegli, neuzkrītoši, tomēr nepārprotami pārpilni ar mūsdienīgu eleganci.

Screen Shot 2014-09-02 at 13.33.48

Puredistance M ir vienīgais zīmola aromāts, kas radīts, domājot arī par stipra dzimuma pārstāvjiem. Parfimērs – Rodže Davs (Roja Dove), aromāts ir grezns, juteklisks un sarežģīts (leather chypre). Iedvesma – Aston Martin auto un Džeims Bonds, klasiskās ”asās” elegances paraugs.

Screen Shot 2014-09-02 at 13.34.11

Bet tagad es atgriezīšos pie raksta sākuma un tieši pie rindām, kurās aprakstīju savu attieksmi pret ziedu/augļu kompozīcijām. Tad lūk, es nemaz nenojautu, ka Puredistance Opardu pieder tieši pie šīs aromātu grupas, kurā jau labu laiku nevarēju atrast neko sev piemērotu. Es skaidri atceros to dienu, kad pirmo reizi iepazinos ar Opardu, kārtējā izlūkgājienā uz Neroli. Jau pusstundu biju mēģinājusi atrast kaut ko savu pie L’Artisan Parfumeur plaukta, kad beidzot padevos un pa ceļam uz izeju ieraudzīju Puredistance stendu. Ātri pāršķirstīju smadzeņu saturu, atcerējos vien to, ka dārgi, smalki un neparasti, paķēru pirmo pudelīti, kas pagadījās, uzpūtu un apstulbu. Tas bija ļoti skaists aromāts – klasisks, bet bez naftalīna piegaršas, elegants, maigs, pamanāms. Atjēdzos no tā, ka smadzenēs iemirgojās trauksmes signāla sarkanā lampiņa ar uzrakstu ”Tu tūlīt te visu algu atstāsi, tinies prom!” un aizgāju. Tomēr aizmirst es to nespēju. Pēc laika sapratu, ka tas bija tieši Puredistance Opardu… tagad atliek vien gaidīt iemeslu iegādei.

Screen Shot 2014-09-02 at 13.34.33

Pēdējais Puredistance gara darbs – Black, parfimērs – Antoine Lie. Black nošu salikums tiek turēts noslēpumā, un tas tikai pasvītro aromāta eleganti noslēpumaino dabu. Uzspēlēt paslēpes ar aromātu, kāpēc gan ne?

Puredistance aromāti tiek veidoti no augstvērtīgām izejvielām, to sastāvā ir 25-35 % ēterisko eļļu. Būtībā tie ir ļoti līdzīgi savā starpā, tā ir tīra elegance, manuprāt, aromāti ir tik universāli, cik vien tas ir iespējams, necērt degunā un ”nepārvelk segu uz savu pusi”, tie pasvītro valkātāja labo gaumi un iederas jebkurā sabiedrībā vai dzīves notikumā.

Latvijā šos aromātus var iegādāties veikalā Neroli. Cenas sākot ar 165 Eur, atkarībā no iepakojuma veida.

attēli ņemti no puredistance.com

 

 

 

 

Komentāri
  • sugar
    Septembris 4, 2014

    Laikam, vajadzēs man tomēr tos puredistance samplus pasūtīt 🙂

Rakstīt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image

*