Mīti un pilnīgas muļķības par smaržām

Pilnīgi neplānots raksts, pateicoties nejauši izlasītai diskusijai kādā Latvijas interneta vietnē. Sarunas bija par kādu interneta veikalu un to, vai šajā veikalā tiek pārdotas īstas vai viltotas smaržas. Konkrēto veikalu neminēšu, neko tur neesmu iegādājusies, patiesību nezinu, bet argumenti, kas tika minēti viena vai otra viedokļa pamatošanai, bija pietiekami interesanti, lai es nopūstos, atbīdītu kūku un vakara kafiju un ķertos pie drukāšanas.

Tātad. Arguments “nesmaržo smuki, nav īstas”. No konteksta saprotams, ka nopirktas pilnīgi nezināmas smaržas, “aklais pirkums”. Kam negadās, man gadās visai bieži. Bet, mīļās dāmas un kungi, tas, ka jums nepatīk konkrētais aromāts, pavisam noteikti nav pamatojums smaržu neīstumam! Neviens ražotājs, lai kā arī necenstos, nespēj radīt smaržas, kuras patiks Ritai, Vitai un Olitai, pie tam jebkurā pasaules malā, jebkurā klimatiskajā zonā. Tas vienkārši nav iespējams. Piemērs – Sugarmakeup apjūsmotas Andy Tauer man izdedzināja degunu un nobrucināja pāris nervu šūnu. Odin 07, kas man liekas tīrs sekss pudelē, lika manam draugam iebrēkties un Sugarmakeup pieklājīgi pateikt, ka tas nav viņas gaumē. Gaume un “smuki” mums visiem atšķiras.

Arguments “pēc trīs stundām nejūtu, nav īstas”. Ne visas smaržas ir noturīgas, turklāt šis pats noturīgums ir atkarīgs no jūsu ādas īpatnībām. Kādas ļoti dārgas smaržas uz manas ādas arī neturas ilgāk par trīs stundām un man, diemžēl, uz ādas vispār nekas ilgi neturas (izņemot to, kas man nepatīk).  Noturīgums dažādām smaržām atšķiras, pie tam ievērosim smaržu koncentrāciju, tas ir EDP vai EDT apzīmējumus uz pudelītēm.

Arguments “veikalā izmēģinātās bija noturīgākas, nav īstas”. Sk. augstāk. Varbūt tomēr veikalā mēģināji EDP, bet nopirki tualetes ūdeni? Tad var atšķirties ne tikai noturība, bet pat smaržas nianses, var būt izteiktākas pavisam citas notis, utt.

Arguments “draudzene lietoja, smaržoja pavisam savādāk, nav īstas”. Cilvēka ādas smarža un tās mijiedarbība ar aromātiem ir unikāla un neatkārtojama. Tas, kas smaržo skaisti uz draudzenes, uz tavas ādas var pārvērsties skābumā, rūgtumā, utt. Tu esi unikāla, priecājies un meklē savas smaržas!

Arguments “Mana mamma visu mūžu šīs lietoja, nopirku it kā to pašu, smaržo savādāk, nav īstas”. No mammas jaunības, iespējams, konkrēto smaržu formula jau izmainījusies neskaitāmas reizes. Dažas sastāvdaļas tiek aizliegtas, citas – nomainītas. Pasaule mainās, smaržas tieši tāpat. Tas ir nenovēršami. Un tātad arī tā nav obligāta pazīme smaržu neīstumam.

Iespējams, ka kaut ko aizmirsu, bet lielos nesaprašanās punktus, šķiet, paskaidroju.

Atpakaļ pie kūkas!

Komentārs
  • Baiba
    Augusts 21, 2014

    You go girl 🙂

  • Annija
    Augusts 21, 2014

    Vēl biežs arguments ir “Latvijas veikalos jau vispār oriģinālās smaržas nevar nopirkt, ne Kolonna, ne kur citur”. Ja pārējos vēl varu izskaidrot, tad no kurienes šim aug kājas?

    • Santa
      Augusts 22, 2014

      Droši vien tas nāk no vētrainajiem 90-ajiem ar visiem bandītiem, Polijas tirgiem un citām briesmām. Es tiešām nevaru iedomaties, kāpēc lai mūsdienās kāds no nopietniem Latvijas veikalu tīkliem ņemtu smaržas nevis no oficiala izplatītaja, bet kaut kāda Ķīnas pagraba. Turklāt izplatītajs noteiktajā reģionā noteikti pamanītu, ja kaut kas tāds parādītos tirgū.
      Otrs variants- ir vienkārši cilvēku grupa, kurai nekas nepatīk un viss ir slikti. Nu tur jau logiski argumenti nelīdzēs

  • Aija
    Augusts 22, 2014

    Man patika, kā vienā no forumiem izteicās Velvet mimosa, ka visi mūsdienās ir tādi parfimēri, kuri atšķir viltojumu no orģināla no pirma acu skatiena. :)))
    Pati vados pēc loģikas un iepakojuma, kad pērku smaržas, saprotu, ka Britney smaržas vai Elizebet Arden nemaksā pa 40euro, kā tās mēdz pārdot veikalos, bet arī Chanel nekad nemaksās 20euro. Un iepakojums arī ir rādītājs, viltojumiem tie iepakojumi ir briesmīgi.
    Par Kollonu( tagad jau Douglas) es vienu brīdi no savas paziņas visu laiku klausījos vilšanās, ka tur ir riktīgi viltojumi, tāpēc bija laiks, kad biju iespaidojusies un pirku smaržas ārzemēs, bet tagad gan pērku tur, neteiktu, ka esmu trāpījusi uz viltojumiem.

    • Santa
      Augusts 22, 2014

      Velvet kā vienmēr – ‘šauj īsi un precīzi 🙂
      Jā, iepakojums ir viena no pazīmēm. Bet tas strādā, jo to mantu vari aptaustīt.
      Es vispār nešaubos, jo pērku smaržas Stockmann (smaržas pērku visbiežāk tur, jo patīk izvēle un serviss). Nu kāpēc gan lai nopietns tirgotājs bojātu savu reputāciju un tirgotu viltojumus? Tas būtu vairāk nekā dīvaini. \
      Par interneta veikaliem jau cits stāsts. Pagaidām pati ar neko tādu neesmu saskārusies, bet interneta veikali jau ir dažādi. Droši vien vajag palasit atsauksmes, citu pieredzi.
      Ja man būtu pamatotas aizdomas, ka nopirktās smaržas ir viltojums, es nežēlotu ne laiku, ne līdzekļus, lai atgūtu savu naudu un informētu arī citus par šo situāciju.

      • Aija
        Augusts 22, 2014

        Par interneveikaliem runājot, redz, te arī nekur tālu netiksi lasot atsauksmes, jo kā jau Velvet teica, visi mums tagad parfimēri un arī no internetveikaliem vienmēr kādam atnāk viltojums.:)))
        Stockmann man diemžēl nav pieejams visu laiku, jo Rīgā nedzīvoju, bet ar Douglas viss ir bijis kārtība, un neteiktu, ka internetveikali mani būtu pievīluši, vīram sūtu smaržas un iepakojumi netšķiras no tiem, kuri ir pirkti Tax free, vai tajā pat Douglas veikalā.

  • sugar
    Augusts 22, 2014

    Par to, ka nejūt pēc 3 stundām – ni vienas puses žēl, bet no otras puses, tieši tad es uztvēru smaržas kā “savējās”. Ja es visu laiku jūtu kādas smaržas uz sevis, tad man sāk sāpēt galva un nav svarīgi cik smaržas ir foršas. Man sāp galva! Tāpec tieši izvēlos smaržas, kuras pēc kāda laika nejūtu 🙂 Starp citu manas vienas SL smaržas (ne tās, kuras dekantējam) ir tieši no tā “apšaubāma” veikala.

    • Santa
      Augusts 22, 2014

      Tad Tev jāraksta raksts par šo jautājumu-redzi, visiem interesē 🙂

    • Ieva
      Augusts 24, 2014

      Pievienojos- ja smaržas ir pa īstam manas, es tās jūtu tikai īsu mirkli pēc uzpūšanas. Ja nebūs manas, jutīšu arī nenoturīgas pēc ilgāka laika līdz pat galvassāpēm.

  • Elīna
    Augusts 23, 2014

    ..kā arī – pats deguns un smaržu uztveršana mainās.
    Es esmu tam lielisks piemērs, man vairākas mīļas smaržas sākušas smirdēt. Nu nevaru vairs uzpūst, slikta dūša paliek.

    Par i-neta veikaliem runājot – LV internetveikali smaržas ņem no viena un tā paša izplatītāja, tāpēc piedāvājumi bieži vien ir ļoti līdzīgi (piem., visos i-neta veikalos Arden Green Tea maksā ļoti lēti). Esmu pirkusi gan 220.lv, gan vēl dažos – vilties nav likuši. Vienu laiku smaržas pirku arī Anglijā un Tax Free, šobrīd gaidīt nepatīk, tāpēc izvēlos Stockmann vai Douglas.

    Nesen biju Turcijā, tur ir viltoto smaržu paradīze, kur pa gabalu jau var redzēt, kas tas ir Žaneļ nevis Chanel.

    • Santa
      Augusts 25, 2014

      Ja smaržas tiek pirktas kaut kur uz ielas vai tirgū, tad ir skaidrs, ka tas būs viltojums. Bet ir daļa cilvēku, kam tiešām neinteresē, vai tas ir īšts vai nē. Vai arī viņi nemaz nenojauš, ka eksistē īsts un neīsts. LV, Chanel un Pradas somas – daļai to nēsātāju vispār vienalga, ka ta ir kopija. somiņa vnk patika, tapēc nopirka. Tāpat ka smaržas.
      Nesen lasīju rakstu par kādu no Tuvo austrumu valstīm, šķiet, Omānu, kur ir pavisam cita s maržu kultūra. Tur cilveki vidēji lieto vienu pudelīti mēnesī, pie tam smaržas tiek lietotas kartām, uz ādas, uz apģērba, ar dūmiem iesmaržināti mati, pēc tam vēl smaržas un vēl. Un viņiem tur vietējie meistari no savām esencēm un eļļām uztaisa jebkuras populāras smaržas. Tur nav nozīme brendiem. Cilvekam gribas to konkrēto aromātu un viss

  • Zanda
    Augusts 24, 2014

    Lai cik tas muļķīgi arī neizklausās, bet tas viss ir tīrākā taisnība. Gan tas, ko Tu saki, gan arī tas, ka cilvēki par brīnumu šajā modernajā laikmetā nepārzina tik elementāras lietas, nu nezinu. Šausmas vienkārši.
    Nesen kā bija gadījuma vienā veikalā pa šo tēmu ar aromātu atšķirīgumu- dāmīte nopērk smaržas, laikam Chloe bija, un nākošā dienā atnes atpakaļ ar apgalvojumu, ka pārdevēja viņai ir iedevusi ne tās smaržas. Viņa spītīgi turas pie tā, ka gandrīz vai 15h ilgs aromāts uz papīrīša nosaka, ka pārdevēja ir nepareizas smaržas iedevusi, jo iepakojumā tās smaržo savādāk, bet uz papīrīša savādāk. Nu, un tad jādomā, kur cilvēkiem ir loģika:D

    • Santa
      Augusts 25, 2014

      Smaržas uz ādas vispār smaržos savādāk nekā uz papīrīša…

  • ginta
    Augusts 26, 2014

    atpakalj pie kukas…. visticamak par viltojumiem runaa tie kas grib pa leto lielo zimolu…aaahhaaa

Rakstīt komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *


CAPTCHA Image

*